onsdag 7. oktober 2009

Flere nedturer

Dagen i dag har svingt. Etter en rask og effektiv gastroscopi, fikk jeg beskjed fra legen at alt så helt normalt ut. Lettelsen var stor. Da kunne jeg starte kur igjen, men slik gikk det ikke. Kreftlegen ønsket ikke å starte opp kur igjen før hun hadde videre utredet meg. Jeg er derfor på tur hjem imorgen, og skal til colonscopi og ct av mage tarm fredag på sykehuset hjemme. Kuroppstart avhenger av funnene ved disse undersøkelsene.

Jeg er en smule oppgitt. Det er slitsomt å forflyttes hjem igjen, ny runde med fasting før undersøkelse og eventuelt reise ned igjen, kanskje neste uke for å fullføre kuren jeg så vidt startet på. Jeg er sliten i tillegg til skuffelsen. De to siste kurene ønsker jeg så inderlig å gjennomføre, men per. i dag er alt usikkert.

2 kommentarer:

  1. Kjære Åse, håper du får gjennomført de kurene du så sterkt trenger - også for å vite at du har gjennomført hele behandlingsforløpet. Utsettelse av kurene handler om forhold i kroppen som på en måte er helt frakoblet vilje og motivasjon, og dette må være kjempevanskelig å tenke på.
    Ønsker deg du tøffe kvinne lykke til med colonoskopi og ct som du må gjennomføre. Det er samtidig betryggende å vite at legene tar alle funn alvorlig, dvs at du ikke får behandlinger som kroppen din kanskje ikke tåler akkurat nå, men som du snart kan gjennomføre.
    De aller beste ønsker og varme hilsener fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Kjære Åse, tenker på deg - ofte. Vil gjerne sende deg mange og varme lykkeønskninger.
    Stor tillykke-hilsen fra Trine

    SvarSlett