søndag 14. februar 2010

Happy Valentine og god morsdag til dere alle!

I tillegg er det fastelavenssøndag!
Jeg fikk min morsdagsfrokost på senga i morges, med en ivrig 6 åring som hadde brukt flere timer og ofret lørdagsbarnetimen på å lage morsdagskort. Det er fantastisk koselig med morsdagskort. Flotte tegninger av mamma, med krone og blomstrete kjoler på og litt skjeve nyklekkede bokstaver som sier at min mamma er den besteste i verden!
Mannen min hadde Valentineskort på lur samt nogo åttåt. Det er snart et år siden jeg ble syk, vi har hatt tøffe prøvelser siden siste valentinsdag. Kanskje er det første året jeg får et slikt kort hvor jeg kjenner langt inn at det betyr noe for meg, virkelig betyr noe for meg. Jeg hadde mest lyst til å la tårene komme, ordene jeg fikk idag var så gode, men så hadde jeg lyst til at vi alle bare skulle være glade i dag sammen med barna. Jeg har tro på at forhold som holder gjennom det vi har vært, er bærekraftig og robust og vil holde. Den gode mannen min måtte dessverre på vakt idag, men jeg gleder meg til han er hjemme igjen ikveld.

Et år siden, rett før jeg ble syk og hytta var ferdig, lite viste vi, men jaggu meg har vi klart det!

Kose dere idag! Det er en dag som vi kan gi litt oppmerksomhet, omsorg og gode ord til mammaer og den man er glad i......kanskje ikke så dumt av og til!

3 kommentarer:

  1. Gratulerar med morsdagen!

    Fredag mista bestevenninna mi mor si til kreften, og det slit på. Spesielt når det er morsdag idag. Skulle ynskje det var noko eg kunne gjere sånn at ho kan sleppe den smerten.

    SvarSlett
  2. Det var trist å høre! Jeg tror det er dessverre lite å gjøre for de som står rundt i en slik situasjon som kan lette eller fjerne smerten. En slik sorg trenger tid. Men jeg tror at det er viktig å være tilgjengelig, slik at den som er i sorg har noen å prate med. Jeg tror også at det er lurt å tilby praktisk hjelp, og det være med de ut i hverdagen. Det er også godt å vite at noen deler og føler sorgen med deg.
    Åse

    SvarSlett
  3. Heisann :-)
    Her sitter jeg mitt på natta og leser leser leser...
    Du er utrolig flink til å sette ord på det du har godt i gjennom.
    Min sønn på 20 fikk Osteosarkom i lår/kne feb.09
    og har vært gjennom hele leksa, som du beskriver så bra.
    (tror jeg har sett deg på C2)
    Jeg vil ønske deg masse lykke til videre!!
    Mvh Janne

    SvarSlett