tirsdag 21. september 2010

Den store kule dagen!!!!!

17.september var det duket for "Den store kule dagen" i Oslo. Hensikten var å gi informasjon til helsepersonell om sarcomer; svultser i bløtdeler og ben. Mange av pasientene kommer for sent til behandling, fordi de blir oversette av helsepersonell. De fleste benkreftpasientene er mellom 10 og 20 år, det er derfor tragisk når disse blir behandlet for sent for en slik alvorlig dødelig sykdom.
Vel, det kom 270 helsepersonell som ville lære mer om denne krefttypen. Det var fantastisk. I tillegg fikk dagen god mediedekning av TV2! Jeg var så heldig å bli spurt om å ha et pasientinnlegg den dagen. Det var kjekt å kunne fortelle sin historie, med håp om at den kan bringe mer våkenhet om krefttypen hos de ulike helsepersonellet som var tilstede!

Nå går turen til Radiumhospitalet, onsdag 22. sept har jeg en omfattende kontroll der nede. Denne gang skal funksjonen til hjertet og nyrene mine undersøkes, i tillegg til røngten av lunger og det opererte benet og selvfølgelig blodprøver. Som tidligere er jeg ikke i humør, og har fått klumpen i magen. Mange tanker kommer og går!
Etter kontrollen kaster vi oss på flyet til København hvor jeg skal forsvare masteravhandlingen min torsdag morgen. Jeg kjenner at jeg nesten tar pusten av meg selv med alt dette. Men av og til kommer alle belastningene oppå hverandre.
Jeg håper å puste ut i København etter at alt er over. De neste ukene skal være langt roligere!
Kryss fingrene for morgendagen folkens, det er kontrollen som betyr noe!!

3 kommentarer:

  1. Krysser fingrene sammen med deg og sender deg tonnevis av gode tanker!!

    Mvh
    Mary
    (BFH)

    SvarSlett
  2. Heia kjære deg!
    Fikk netopp tips av din blogg fra en ansatt her på institusjonen jeg bor på her i Kr.sund, og jeg må si at du skriver utrolig bra!
    Lurer på om jeg får lov til å anbefale bloggen din på min blogg www.bippa.blogg.no
    Slike blogger som din er viktig å lese, og så bra som du skriver med et så viktig budskap!

    Håper det går bra med deg, og ønsker deg alt godt!

    SvarSlett
  3. Hi Ase I hope all went well at the hospital today. I said some prayers for your recovery and will continue to do so. I have read all about your journey, the translate button on my computer did work, as I can't read Norwegian! Well done for finishing your Thesis despite your illness which is amazing under the circumstances. Best wishes on Thursday delivering your Thesis, may it be a memorable and special occasion.
    Your Wedding pictures were lovely and we did toast you here in Scotland.
    Love to all your family
    Stella xx

    SvarSlett