onsdag 3. juni 2009

Ny innleggelse

Ambulansen skulle hente oss kl. 10.30, flyet skulle gå kl. 11.00. Jeg var skeptisk, ingen av de andre flyturene hadde gått etter skjema, men i dag var det mer viktig for meg. Jeg ønsket å komme i tide for å starte kuren min i dag på Radiumen. Ingen ambulanse kom kl.10.30, flyet var forsinket 2 t. Vi lettet først kl. 13.30 fra Kvernberget, med et lite håp om at jeg rakk oppstart av kur. Turene med ambulansefly er ganske slitsomme, med mye venting, inn ut av flyet, ambulanser, og ikke minst flyturen i trange forhold på harde bårer.
Ca. kl.15.45 var vi på C2, og fikk beskjed om at det ikke ble kur i dag. Kuren var ikke bestilt, ingen leger som kunne dosere og det måtte taes blodprøve. Hvorfor stenger Norges sykehus
kl.15.00? Etter det blir kun øyeblikkelig hjelp behandlet.

Der var jeg, reist langt fra gråtende barn som er lei seg for at mamman igjen og igjen er lenge borte på sykehus i Oslo, og måtte vente nesten et døgn før kuren kunne settes i gang. For kl.15.45 var ikke det mulig, da var det meste stengt ved sykehuset. Oppgitt og resignert må man bare akseptere, slik var det.
Kuren ble endelig satt igang i dag kl.13.00, jippi i gang! Kuren beregnes til å være gått inn kl. 2.00 natt til mandag, lang kur med andre ord.
Da er det bare å forberede seg for lange dager med giftposene svaiende over hodet døgnet rundt, snikende kvalme og slapphet, og ikke minst vektøkningen.

5 kommentarer:

  1. Tenker mye på deg! Håper så inderlig det ordner seg, for både din og familien din sin skyld. Det gjør det nok også.
    Hedda.

    SvarSlett
  2. Sitter og leser bloggen så tårene triller. Sterk dame og sterk historie!
    Flott uten hår er du også!
    Følger med på din krevende reise, -flott at du har energi til å dele den med oss. Stå på!
    Har vært i tre års dag til lille Martha i dag,-en liten solstråle som setter livet i perspektiv på sin måte :-)

    Klem fra Anne Elisabeth

    SvarSlett
  3. Tenker for en vanvittig karusell du bare må henge med på.Så flott du er uten hår.Du beskriver ting utrolig bra Åse
    knakende god til å skrive.Akkurat når jeg skriver dette så hører jeg ambulanseflyet som durer over Gravdal. Lite kaffe og rødvin er det på de flyturene:-)Du hadde fortjent business class synes jeg.Ønsker deg sol og gode dager når du kommer hjem.Klem fra REIDUN

    SvarSlett
  4. Hei
    Sterkt å lese bloggen din. Tenker mye på dere for tiden. Vil bare at du skal vite at Live var med Kirstine hjem fra barnehagen på mandag, og de hadde en koselig dag. Selv om Kirstine har det tøft inni seg, er hun en strålende søt og herlig jente!!
    Hilsen mamman til Live

    SvarSlett
  5. HEI HEI ASE...STA PA ASE,DU ER EN UTROLIG FLOTT KVINNE...DET ER EN ESOM OG VANSKELIG REISE I CELLEGIFTENS VERDEN...HAR SELV OPPLEVD DET SAMME...LYKKE TIL ...MVH BENTE LOEVOLD

    SvarSlett