tirsdag 22. juni 2010

Skuldrene sank ned.....nå gifter vi oss!


I dag kl. 10 kom telefonen jeg har ventet på. Lungebildet er rent og pent, og nå sjekket av 2 røntgenleger. Blodprøvene mine begynner å komme i mål, nå er det bare noen få verdier som ligger under det normale, ellers er de innen normalskalaen. Cellegiftbehandlingen jeg har hatt er tøff for benmargen, særlig hos oss over 40. Derfor er det forventet at benmargen er deprimert som de sier i lang tid framover. Jeg produserer nå ganske så bra, så den derre depresjonen er nok snart over.

Lørdag gifter vi oss i Lofoten!! Det gode svaret kunne derfor ikke kommet mer beleilig. Vi er lykkelige, griper dagen og vil forplikte oss til hverandre.
Det ble viktig for meg under cellegiftbehandlingen å vise til Christian at jeg ønsket å si et offisielt ja til han i kirken. Jeg forstod også at Kirstine ville bli glad for å ha en mamma og pappa som var gift. Tatt i betrakting at jeg ikke viste hvordan livet ville bli framover og hvor lenge det ville vare, fikk ekteskapspakten en større betydning for meg. Jeg fridde til Christian mellom 7 og 8 kur, da jeg var rimelig sliten og dårlig. Som han sa hvem kan si nei til en hårløs, kreftsyk cellegiftpasient som han er så glad i :-)
Vi vies i Buksnes kirke midt i Lofoten, med fantastiske grønnkledde fjell rundt oss. Sammen med oss har vi den aller nærmeste familie som skal dele begivenheten med oss, og spise et langt og godt måltid fylt av alt det gode Lofoten har å by på av råvarer.
Det blir en fantastisk og minneverdig uke, i sterk kontrast til fjoråret hvor 3 kur var på vei inn. Jeg puster ut igjen, og nyter dagene, det er godt å leve akkurat nå!

32 kommentarer:

  1. Nå ble jeg så innmari innmari glad!!! Hipp hurra for gode nyheter og mange gode dager i vente!!!! Stor klem fra ei Dalejente!

    SvarSlett
  2. Topp! Dette var gode nyheter. Håper dere får en fantastisk dag på lørdag i Lofoten. Ønsker dere alle lykke. Vi gleder oss til fest i august. Varm klem fra naboene.

    SvarSlett
  3. Så godt at dere fikk gode nyheter! Ønsker dere masse LYKKE TIL med bryllup og tur nordover!
    Dere fortjener hverandre og gode opplevelser etter det siste årets prøvelser.
    Kos dere masse og nyt øyeblikkene :-)

    SvarSlett
  4. Har fulgt bkloggen din fra starten og må si jeg er mektig imponert over det du og dere har overvunnet.Ønsker dere alle en fantastisk dag når dere får hverandre og alt godt for fremtiden. HURRA!!!!

    SvarSlett
  5. Hei Åse!!!

    Det er flere som puster ut igjen nå, vært så spent på svaret ! Kjempebra ! Og så koselig med bryllup,ønsker dere tillykke og ha en flott feiring i det vakre nord !

    Varm klem fra Marie (F)

    SvarSlett
  6. Så herlig!!!! Gratulerer så mye:-)))

    SvarSlett
  7. GRATULERE sååå masse med fantastiske nyheter om friskhet og Kjærlighet :)
    -det var nervepirrende å se at du hadde kommet med en oppdatering av bloggen- så jeg kan bare ane konturene av din og familien din sin ENORME GLEDE idag :)

    "Kjærligheten er en kraft som enten kan løfte oss eller ødelegge oss. Den kan føre oss fra himmel til helvete i løpet av sekunder. Men det er verdt risikoen. "
    (Paulo Coelho)
    Beste hilsen,
    L.

    SvarSlett
  8. Gratulerer med de gode nyheter. Lykke til med bryllup!

    SvarSlett
  9. Hei Åse!
    Gratulerer med de gode nyhetene, både med prøvesvarene og giftemålet. Kos dere i Lofoten!!
    Hilsen Mona

    SvarSlett
  10. Kjærligheten overvinner alt! Unner dere en fantastisk dag av hele mitt hjerte! Jeg har fulgt bloggen med stor interesse - da nært familiemedlem har vært gjennom lignende sarkomsykehistorie. Men du er sjeldent flink til å sette ord på opplevelsene og følelsene - og det er befriende og gjør det nok mye enklere for alle rundt:-)Og for deg og?? Stå på videre og nyt livet og hverandre!

    SvarSlett
  11. Nå ble det gledestårer fra min side. Jeg ble så lettet da jeg fikk lese at prøvene dine er fine Åse. Nå ønsker jeg deg og Christian all verdens lykke både for bryllupsdagen og fremtiden. Dere er et så vakkert par.
    hilsen fra Else.

    SvarSlett
  12. Å dette var veldig gode nyheter Åse:) Gratulerer med både prøvesvar og bryllup. Ønsker deg og dine en flott sommer.
    Hilsen Hilde fra Frei

    SvarSlett
  13. Gratulerer så mye med både prøveresultater og bryllup!! :-)
    Fantastisk å markere sin kjærlighet med å gifte seg - Lykke til med den store dagen

    Inger

    SvarSlett
  14. Å du store min tid! For en herlig melding. Fine lunger giftemål og gode nyheter. Da kan den derre benmargen bare være litt deprimert, når alle vi andre er så glad på dine og deres vegne! :-)

    God sommer!

    SvarSlett
  15. Hei!

    Dette var moro å lese!! Så mange gode nyheter på en gang. Deilig å kunne senke skuldrene og fokusere på alt annet enn sykdom.

    Lykke til på lørdag, måtte dagen bli akkurat slik dere ønsker det. Og ikke minst, alt godt videre fremover til dere alle :-)

    Klem Wenche

    SvarSlett
  16. Gratulerer så mye Åse. Ble glad og lettet når jeg leste den siste oppdateringen. Og for en gladnyhet!!! Lykke til på lørdag, ha en flott dag og en flott sommer!!
    Klem fra Christina

    SvarSlett
  17. Gratulerer så mye med gode nyheter og giftermål! Dette fortjener dere begge to! Håper dere får en fantastisk dag på lørdag, og mange, mange herlige år sammen.

    SvarSlett
  18. Åh..fy flate for noen nyheter!! Det bare kom et utbrudd her mens jeg leser... Det er nesten underlig hvilket inntrykk historia di gjør på et fremmed menneske. Jeg er oppriktig glad på deres vegne for at ståa er bra. Og jeg synes det er helt på sin plass at du får stå brud i verdens vakreste omgivelser. Finere ramme kan dere ikke få, jeg sitter nemlig midt herligheten! Lykke til!

    - N. -

    SvarSlett
  19. Hei Åse
    Gratulerer med flotte prøver.
    Det er ingen ting som gleder meg mer enn dette.
    Nyt det til fulle framover, lev og kos dere alt det dere orker.
    Vi gleder oss til å komme til Lofoten til den store dagen på lørdag.
    Dette skal feires. Klem storesøster og Ørnulf

    SvarSlett
  20. Ønsker dere all mulig hell og lykke!! Lev livet og nyt dagen!! Beste ønsker for framtiden begge to!!

    Masse hilsner fra
    Mary (BFH)

    PS. Det var så godt å høre at prøvene dine er fine!!

    SvarSlett
  21. gledestårer for et fantastisk resultat på prøvene og masse lykke til med bryllupsdagen. Du har gitt oss som er friske mye å glede oss over i hverdagen, som vi tidligere tok for gitt og aldri tenkte over.

    SvarSlett
  22. HURRA!
    Gratulerer med gode prøvesvar og ikke minst gratulerer i bøtter og spann med bryllupet i helga! Håper dere får en super dag.
    Klem fra Kirsti og co (som bare blir flere og flere;)...)

    SvarSlett
  23. Fantastisk Åse!! Så utrolig deilig at prøvene dine var fine. Ønsker dere lykke til med bryllup i flotte Lofoten. Så må jeg bare få kommentere bildet av dere her: FOR ET ALDELES NYDELIG BILDE AV DERE. Håper dere har det i ramme. Klem Britt

    SvarSlett
  24. Hurra !!!!!! flott å høre at prøvene var fine ! Lykke til på lørdag . Klem fra Janne

    SvarSlett
  25. Gratulere med flotte prøvesvar og ikke minst gratulere til deg og Christian med bryllup på lørdag.
    Hilsen Tanja

    SvarSlett
  26. Irish Marriage Blessing
    May God be with you and bless you.
    May you see your children's children.
    May you be poor in misfortunes
    and rich in blessings.
    May you know nothing but happiness
    from this day forward.
    Til deg for din flotte blogg som gir oss andre mye å tenke over. Til lykke lørdag. Håper det er høyt under taket i Lofoten på lørdag.Så den viser seg fra sin beste side.

    SvarSlett
  27. Dette er bare så herlig! Gleder meg med dere! Lykke til, og måtte årene fremover bringe dere og barna alt godt! Kjærlighet gjør en sterk! Har fulgt med siden din lenge, men nå måtte jeg bare gratulere med et innlegg! MVH Marianne Ringstad

    SvarSlett
  28. Hurra! Dette var flott å lese. Først at resultatene dine var så veldig bra og jammen meg gifter du deg også ? :-) Håper dagen blir strålende og minnerik. GRATULERER
    Berit

    SvarSlett
  29. Grattis ;)
    håper dere får ein fine dag
    smil fra monika

    SvarSlett
  30. Gratulerer med flotte prøver! Ønsker dere et fantastisk bryllup sammen med alle dere er glade i :-D

    SvarSlett
  31. Snufs , snufs...Dette er jo så romantisk. Jeg er helt rørt. Hurra for kjærligheten!

    SvarSlett