onsdag 21. april 2010

Tja, vet ikke helt hva jeg mener om denne våren!

Mmmmmh, etter påske har det vel egentlig ikke vært den store oppturen! Skaden i kneet har plaget meg. Når sant skal sies så har skaden blitt bedre. Hevelsen er gått ned, smertene er blitt mindre og funksjonen er bedret. Jeg har også kastet krykkene igjen. Likevel har det vært tungt å takle denne"motgangen", og engstelsen har vært stor på grunn av smertene. I tillegg har den kroniske achillessenebetennelsen i det andre benet mitt blomstret opp. Livende redd for at achillesen skal ryke på godfoten, hva skal jeg gå på da???
Jeg innser at benet og den funksjonshemningen jeg har fått vil gi meg en del bekymringer i hverdagen. Det er mange elementer jeg skal håndtere, akseptere og leve med, ikke bare det at jeg har vært alvorlig syk av kreft og dens mulighet for å komme tilbake.

I dag fikk jeg nok en tung beskjed fra en nær slektning, mannen hennes døde i går kveld av kreft. Mmmmh, jeg hadde slik tro på at denne våren skulle bli bare deilig, så har livet igjen og igjen bydd på motgang og triste beskjeder.
I tillegg har været vært direkte "guffent"siden påske. Prince har en vakker og sår sang som heter; sometimes it snows in April. Og det er faktisk trist når det snør i april. Da vi alle er klare for at temperaturen stiger, solen skinner, og kjenne på varmere luft som skal gi pleie til slitne vinterkropper.


Vel, jeg er her og er! Håret vokser og første frisørtime på over et år nærmer seg. Jeg jobber iherdig hver dag med styling av mitt nye korte kommunefargede hår, og jeg som aldri har hatt kort hår. Ikke lett å style da! Tror litt formklipping og kanskje litt farge snart bør tilsettes. Jeg føler at jeg har mistet så mye av meg selv det siste året, både fysisk og psykisk, at jeg savner håret og hårfargen min fra tidligere. Jeg ønsker litt å være mitt gamle jeg igjen. Det er så mange andre ting som gjør at jeg ikke kan bli helt meg selv igjen noen sinne.

3 kommentarer:

  1. Hello, Stanger:-)
    Kirsten D er min venninne, derfor vet jeg hvem du er. Synes du er fin på håret, jeg! Fint med kort hår når man har så fint et ansikt! :-)Livet kan være rart og til tider tøft, og noen ganger skjer alt på en og samme tid...Jeg har for tiden en fosterdatter fra Afghanistan...Det har fått meg til å revudere hva som er vanskelig og ikke. Kjøpte henne boka til Regine sist uke...Ingen vet hva morgendagen bringer, men en lur ting å gjøre nå man ramler litt ned i kjelleren er å se filmen La vita è bella/Livet er hærlig...Om du ikke har sett den, så anbefaler jeg den. Har sett den et par ganger, sist nå sammen med min fosterdatter. Den minner meg på om at på tross av alt som skjer, så er la vita è bella!

    Gode ønsker fra Frei!

    SvarSlett
  2. Heia Åse!
    Skjønner at du har hatt en tøff tid etter påske. Tenk å få en sånn nedtur (sikkert med en masse smerter også), når du var så godt igang med trening osv.
    Videre blir en hver dag minnet på hvor sårbare vi er og hvor sårbart livet vårt er. Noen kommer og noen går..
    Vi får bare holde oss til håpet og være glad for dagen idag. Vise de rundt oss hvor viktig de er og nyte de små og nære gleder.
    Det er ikke alltid like lett i en travel hverdag, men forsøke å gjøre som best en kan...

    Jeg synes du er flott med kort hår, jeg!! :o))

    Masse gode tanker og klemmer fra

    Mary (BFH)

    SvarSlett
  3. hei sitter her å leser bloggen din,har selv vært gjennom tøffe cellegiftkurer.den siste nå 20april-10.savner så håret mitt,bryner og vipper..trodde eg syns d va greit men no i det siste har eg savna det sykt mye...hvor lang tid gikk det fra du var heilt skinn til det var liksom "tett" hår?å når fikk du vippene tilbake?ntlangne@hotmail.com--ntlangnes.blogg.no kan du lese mitt liv med krefta. :) stå på!!

    SvarSlett