tirsdag 24. november 2009

Oppgitt og skuffet!

Dagens blodprøver var nedslående. Det er en uke siden sist jeg tok blodprøver. Jeg hadde ikke forventet at de var innen normalverdiene, men hadde klatret til akseptable verdier. Istedet er jeg tilbake i den fasen jeg er i rett etter kur, nadir. Immunforsvaret mitt er i 0 igjen, og blodplatene lave. Det betyr at jeg ikke kan operere tåa imorgen. Benmargen min jobber elendig, og vil bruke lang tid til å normalisere blodverdiene mine. Tro hvor lang tid? Hvor tålmodig må jeg være? En ting er sikkert, benmargen min hadde ikke tålt mer cellegift. Jeg har fått hva kroppen min kan håndtere.
Jeg er så skuffet idag. Jeg var så innstilt på å få denne ømme tåa ut av verden. Jeg hadde også begynt å slippe ned skuldrene i forhold til smitte. Ta jenta mi på fanget, klemme og kose uten å være redd, ta en tur på en butikk osv. Nå blir det å isolerer seg igjen, mindre klemming, alle på avstand, og mye sprit. Gud hjelpe meg jeg er lei!

11 kommentarer:

  1. Huff, detta hørtes ikke greit ut! Ting tar kanskje ekstra tid nå om vinteren også? Håper det går fremover mot jul da, så du kan få noen skikkelige bamsekoser av jenta di da!

    SvarSlett
  2. Det var trist å høre. Forstår godt at du blir både sliten å lei.Håper at du vil bli i mye bedre form snart slik at du kan kose deg skikkelig med dine kjære i jula.
    Klem fra Astrid

    SvarSlett
  3. Hei Åse, jeg synes det var synd at formen fortsatt er så dårlig. Nå som du hadde forventet at det skulle snu seg. Men du skal vite min kjøre lillesøster at jeg tenker på deg og føler med deg på alt du har vært igjennom. Det er kanskje nå at tålmodigheten virkelig blir satt på prøve. men en ting er jeg sikker på, og som vi har snakket om tidligere at dette vil gå bra og du vil bli snart bli bedre og få et verdig liv igjen. Til helgen kommer jeg til Kristiansund og vi skal da kose oss masse.
    Klem Marit

    SvarSlett
  4. Ja, jeg føler med deg også. Men nå kan det bare gå en vei, og det er oppover. Nå har du vært nede og kjent på bunden en god stund...Jeg håper og tror at Desember blir DIN måned, med økende verdier og form. OG ikke minst, positive svar på prøvene du skal ta.

    Mamma kommer til helgen ser jeg. Da får dere kose dere masse!

    KLEM C

    SvarSlett
  5. Kjære Åse! Ser du sliter nå - ikke vanskelig å skjønne at du er lei! Håper benmargen din klarer å "ta tak" igjen snart og at formen stiger fram mot julen! Stikker innom ved lunsj-tider i morgen hvis du orker / kan ta i mot besøk. Er vaksinert og lover å ikke klemme :)Vi snakkes.

    Ingrid

    SvarSlett
  6. Heia Åse.
    Skjønner godt at du er lei! Min bestemor pleide å si: "Etter regn kommer sol!". Og det er jeg sikker på at den vil gjøre for deg og dine også! :)
    Ps! Du må bare sende en melding hvis Kirstine vil komme en tur til Nora:)

    Klem Eva

    SvarSlett
  7. Kjære Åse.
    Det er sannelig ikke greitt å være tålmodig hele tida. Synes virkelig det er leit og vondt at du nå ikke skal være ovenpå både når det gjelder dine blodverdier samt bli frisk i tåa.
    Du har sannelig hatt det tøfft Åse. Nå håper jeg så inderlig at du snart blir helt frisk.
    Klem fra Else.

    SvarSlett
  8. Kom over bloggen din nå ved å finne linken på Regine sin blogg. Har lest endel og er så rørt og beveget. Håper av alt jeg har og eier at du blir frisk og slipper å ha det slik du har det nå. Føler at ordene ikke strekker til i den grad jeg vil - men jeg prøver igrunn bare å formidle at jeg beundrer deg for din styrke å dele dette med sykdommen og livet rundt. Du virker som et utrolig sterkt menneske. Jeg ønsker deg lykke til videre i kampen - dette kommer til å gå bra! Store tanker fra meg.

    SvarSlett
  9. Gleder meg til å lese at blodverdiene dine er akseptable. Jeg tipper og håper at det ikke er lenge til. Hold ut, Åse! :-)

    SvarSlett
  10. Uff,dette ble jeg trist av å lese. Krysser fingrene for deg!:)

    Livet er så urettferdig noen ganger.
    Selv mistet jeg min pappa av kreft i år. han var 41 år. Rakk akkurat ikke å bli 42.

    SvarSlett