søndag 22. november 2009

Og håret faller av igjen

Lur og fanteri! Det var nok den avbrutte kuren jeg hadde før den siste kuren som bidro til at håret grodde igjen. Nå har derimot siste kuren slått til, og hårsekkene ble igjen såre og jeg kunne rive av meg de små hårtustene som var kommet. Alt faller ikke av, men håret har den siste uken blitt løsere og løsere, grodd mindre og håpet om å bruke gele i håret til jul glapp.

Blodprøvene har snudd, men klatrer fryktelig sakte. Jeg var i grenseland for blodoverføring tirsdag, og hadde nesten håpet at jeg bikket under og fikk blod. Det er nemelig som et lite kikk til kroppen å få blod når hbèn er lav. Jeg har etterhvert satt pris på dette kikket. Men akk, jeg må nå stole på at benmargen gjør jobben. Det som jeg er mest spent på er om blodplatene har steget til 100 ved denne ukas blodprøver. Onsdag skal jeg inn å fjerne deler av tånegelen, og kirurgen skjærer ikke før blodplatene er ca. 100. Normalverdiene skal ligge mellom 150-350. Tåa har vært vond i 5 uker, jeg har har stått på antibiotika i 4 uker, og jeg har måttet brukt sko, som ser ut som to båter, i størrelse 42 for ikke å irriterer tåa mer. Jeg er klar for å bli kvitt problemet!

Helgen ble tilbrakt på hytta. Det er deilig å komme opp dit, rolig og lettvint. Men samtidig så sårt. Jeg hadde så store tanker om aktivitet sammen med familien, turer med og uten ski. Nå kan jeg knapt gå rundt hytta, og gruer for snøen, jeg kommer til å bli som bambi på glattisen. Det er ca. 12 slike proteser som jeg har i Norge, altså lite erfaringer. Jeg lurer veldig på hvordan dette benet blir på sikt, tankene surrer mye rundt benet og kneet for tiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar